AI-powered tools aren't the thing of science fiction films anymore; they're a crucial integration in everyday business processes. There's no ignoring that AI may soon become a core component of insurance business growth, and neglecting to implement AI technology is neglecting a key player in your brokerage's success.

Insurance chatbots are and have been a common addition to many insurance brokerage websites. While these have been pivotal in the transition to stronger AI tools, they pale compared to other developments. We'll get more into that a little later.

Stay on top of the shift by arming yourself with knowledge. Let's begin with terminology.

Exploration de la terminologie de l'IA

 

As AI technology evolves and develops, new terminology emerges. While your brokerage or agency doesn't need to have every new gadget under the sun, being aware of the different terms and how they relate to insurance processes is key in understanding which AI tools to implement and which to not.

Voici 10 des termes les plus essentiels de l'IA :

Agent AI

"AI Agent" refers to an AI tool that is created to assist both customers and prospects with the likeness and knowledge of real (human!) insurance professionals. This can manifest in many different forms, such as insurance chatbots, interactive quoting forums, communication platforms, or otherwise.

Assistante virtuelle en assurance

An "Insurance virtual assistant" is similar in function to an AI agent. Insurance virtual assistant is just another fancy way of referring to conversational AI software.

Cependant, contrairement à un chatbot d'assurance, un assistant virtuel d'assurance s'adapte et apprend de ses interactions avec les consommateurs, offrant des réponses plus complètes et proposant des solutions plutôt que des réponses scénarisées. Un assistant virtuel d'assurance est un chatbot d'assurance aux capacités infiniment plus étendues.

Chatbot assurance

Les chatbots d'assurance ont été la première exposition à l'IA pour de nombreux courtiers et agences. Cependant, un chatbot d'assurance et un assistant virtuel d'assurance ne sont pas une seule et même chose.

Bien qu'un chatbot d'assurance puisse certainement avoir ses avantages, son objectif inhérent est d'aider les sites web à répondre à des questions de base préprogrammées et à fournir des réponses scénarisées. Il ne s'adapte pas aux conversations en temps réel et ne stimule pas les interactions contextualisées, mais il peut être utile pour compenser une partie des appels téléphoniques pour des questions et des sujets de base.

L'IA conversationnelle

The term conversational AI refers to software allowing machines to not only understand and process, but respond to human language in a way that is natural. Conversational AI can be used to power insurance virtual assistants (like Koios's Olivo – more about that later) as well as voice recognition systems that can handle meaningful conversations.

NLP (traitement du langage naturel)

NLP is short for Natural Language Processing, which is a brand of AI centred on computers' ability to understand and interpret human language in a useful and meaningful way. NLP is helping bridge the gap between human communication and machine understanding by analyzing and processing natural language.

ML (Machine Learning)

ML is short for Machine Learning, a subset of AI that programs computers to learn and make predictions or decisions without explicit scripting. Rather than adhering to strict code, ML uses statistical models and algorithms to analyze and learn patterns from data, thereby improving your AI tools' performance with time and experience.

Analyse prédictive

ML is short for Machine Learning, a subset of AI that programs computers to learn and make predictions or decisions without explicit scripting. Rather than adhering to strict code, ML uses statistical models and algorithms to analyze and learn patterns from data, thereby improving your AI tools' performance with time and experience.

IA Stack

An "AI stack" is the layered presentation of different technologies and AI tools that work as partners to both develop and deploy systems.

An AI stack can combine multiple components such as data collection, ML frameworks, deployment platforms, model training, and user interfaces. For insurance professionals, an AI stack may involve conversational AI for customer-facing virtual assistants, ML for reviewing interactions and decision-making, and more.

LLM (Large Language Model)

Le LLM (Large Language Model) est un modèle avancé d'apprentissage automatique formé sur de grandes quantités de données textuelles afin de comprendre et de générer des textes de type humain. Ce type de modèle est conçu pour traiter et produire du langage naturel en s'appuyant sur des techniques d'apprentissage en profondeur, en particulier des transformateurs, un type d'architecture de réseau neuronal.

Insurance Chatbots vs. Insurance Virtual Assistants

Les chatbots d'assurance et les assistants virtuels d'assurance sont deux termes d'IA fréquemment utilisés dans le secteur de l'assurance. Les chatbots d'assurance gagnent en popularité et sont utilisés sur les sites web pour répondre aux questions de base, mais ils n'ont pas les capacités avancées des assistants virtuels d'assurance.

Olivode Koïos, est un assistant virtuel d'assurance qui va au-delà du chatbot d'assurance traditionnel. Si un chatbot d'assurance peut être un premier pas dans le monde de l'automatisation de l'assurance, il n'est rien comparé aux capacités d'un assistant virtuel d'assurance.

Voici quelques-unes des principales différences entre les deux :

Chatbot assurance Assistante virtuelle en assurance (Olivo)
Style d'interaction Questions et réponses textuelles Conversation et réponses adaptées/pertinentes
Capacité opérationnelle FAQ de base Consultation des politiques, analyse des risques, alertes de conformité
Capacité d'apprentissage Réponses préprogrammées Adaptative, elle apprend des données au fil du temps
Prise de décision en temps réel Non Oui

Les assistants virtuels d'assurance sont-ils l'avenir des courtiers d'assurance ?

Le secteur de l'assurance suscite de grandes attentes. L'impact de la hausse des coûts, du changement climatique et de l'augmentation des litiges pousse les clients à trouver une assurance plus rapidement, et les courtiers et les agences sont censés y répondre. Tous ces appels et toutes ces demandes peuvent rapidement submerger votre entreprise, et la solution réside dans l'IA.

Insurance Virtual Assistants, like Olivo, can automate insurance tasks to help boost your business's efficiency and enable your team to manage more leads per head. Even as the pressure for low-cost, comprehensive coverage drives the demand for quick answers even higher, you can easily respond and transform those quick clicks into binding customers.

Présentant Olivo

Olivo is Koïos Intelligence's cloud platform powered by domain-specialized Large Language Models (LLMs), designed to revolutionize the insurance value chain.

Olivo helps to tackle many insurance processes, including quotation. Given the quality of the customer experience provided by this flexible insurance virtual assistant, about 55% of insurance customers using Olivo provide all information required to obtain a quote, compared to 15-30% that do so when using corresponding web forms.

Au-delà de cela, seuls 4 à 5 % des clients demandent à être transférés vers un courtier ou un centre d'appel.

Efficiency is the name of the game. Developed with the performance efficiency of underwriters, agents, and brokers in mind, Olivo offers conversational AI and AI tools to businesses that adapt to the evolving needs of the industry market.

10 termes liés à l'IA que tout courtier d'assurance doit connaître pour rester compétitif en 2025 – Et pourquoi les chatbots ne suffisent pas

Publié le 5 février 2025

Gabrielle Reid

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À propos de Koïos Intelligence

Fondée en 2017, Koïos Intelligence a pour mission de doter le secteur de l'assurance et de la finance de systèmes intelligents et personnalisés de nouvelle génération, s'appuyant sur l'intelligence artificielle, les statistiques et la recherche opérationnelle. En combinant les connaissances de nos experts de premier plan en assurance, finance et intelligence artificielle, Koïos développe de nouvelles technologies qui redéfinissent les interactions entre les assureurs, les courtiers et les clients.