Les services d'urgence des hôpitaux sont débordés. Pénurie de médecins et d'infirmières. Aucun secteur de l'industrie des soins de santé n'est épargné par la pandémie actuelle, ce qui l'oblige à s'adapter rapidement pour faire face aux urgences exponentielles.

Baidu, une entreprise chinoise, a mis au point un capteur thermique permettant de détecter, de filtrer et d'isoler les personnes souffrant d'une forte fièvre, avec une marge d'erreur de 0,05 degré Celsius ;

Wuchang Smart Field Hospital in Wuhan has 14 robots as part of its medical staff who can disinfect, deliver medicine and track patients' temperature changes;

Providence St. Joseph Health System in Seattle is using a coronavirus chatbot tool to quickly assess potential symptoms instead of overwhelming the hotlines. So far, it's had over 40,000 chat sessions since going live.

What sectors will AI affect next?

Le pouvoir de l'intelligence artificielle est en train de se manifester sous nos yeux. Contrairement à l'intelligence humaine, l'intelligence artificielle peut répondre à une infinité de questions, ce qui est exactement ce qu'il faut en cas de pandémie avec une augmentation soudaine et explosive de la demande.

Financial services are certainly not being spared. Call centers are working around the clock to serve worried customers and business owners regarding loan defaults, mortgage rescheduling, and credit card fee payments, usually resulting in several hours of waiting time. Insurance companies are another industry struggling to deal with the pandemic and its resulting lockdowns: over-stretched customer service, staff shortages and insurance brokers unable to meet prospects face-to-face are just a few of the headaches to deal with.

How can virtual chatbots help the insurance industry under unprecedented challenges?

 

L'IA conversationnelle est construite dans le but d'offrir aux clients une expérience optimale et de permettre aux agents de travailler plus efficacement. Les chatbots de haute qualité sont capables de :

  • Réduire les coûts d'exploitation de 30 % ;
  • Rationaliser les processus d'avant-vente et de vente ;
  • Accélérer les processus de souscription et d'indemnisation ;
  • Éliminer complètement le temps d'attente.

Potential Pitfalls in Application

However, most interactions with major chatbots in the insurance industry are robotic, outdated and sometimes even frustrating. As it turns out, chatbots are quite similar to humans, where they need to be trained and educated first, before becoming experts in a field. Only then can a virtual assistant accurately assess a customer's needs.

La technologie de pointe qui soutient les robots est connue sous le nom de traitement du langage naturel, qui a récemment atteint des niveaux de performance similaires à ceux des humains en appliquant des algorithmes d'apprentissage profond (DL) et d'apprentissage par renforcement (RL) dans le domaine du NLP. Le chatbot Olivo, développé par Koios Intelligence, en est un exemple.

Success at Koïos

At Koïos Intelligence, we are now observing promising results, as large amounts of conversational data become available for training Deep Learning architectures. In technical terms, this means machine learning models effectively encode into words (latent semantic real vectors). The attention mechanisms in Deep Learning improved the contextual dimension, which enhance the classification of intent, as well as a prediction of the response, which results in significantly increasing the accuracy of a dialogue system.

The current crisis is now forcing entire industries, who have barely changed in decades to quickly adapt, and virtual chatbots seem to be a top contender in the game. However, despite their undeniable advantages, there should always be proper training beforehand and the right human/AI balance to ensure the most effective result.

Abonnez-vous à notre newsletter gratuite.

À propos de Koïos Intelligence

Fondée en 2017, Koïos Intelligence a pour mission de doter le secteur de l'assurance et de la finance de systèmes intelligents et personnalisés de nouvelle génération, s'appuyant sur l'intelligence artificielle, les statistiques et la recherche opérationnelle. En combinant les connaissances de nos experts de premier plan en assurance, finance et intelligence artificielle, Koïos développe de nouvelles technologies qui redéfinissent les interactions entre les assureurs, les courtiers et les clients.